در حال بارگذاری ...
سه‌شنبه 22 مهر 1404

طرح فوریت‌های اداری (فواد) با هدف ارتقای شفافیت، سرعت رسیدگی، تکریم ارباب رجوع و اصلاح فرایندهای اداری، در سه استان تهران، البرز و قزوین اجرایی شد.

مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری

سامانه فواد و شماره تلفن ۱۲۸، بستری برای ثبت و پیگیری فوری مشکلات، شکایات و نارضایتی‌های شهروندان، خدمت‌گیرندگان و کارکنان درباره نحوه ارائه خدمات، رفتار کارمندان و کیفیت پاسخگویی در دستگاه‌های اجرایی استان است.
راهبری سامانه فواد بر عهده مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور بوده و این مرکز از طریق ارجاع مستقیم به واحدهای بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دستگاه‌های اجرایی و پیگیری تا حصول نتیجه نهایی را بر عهده دارد.
تمامی شهروندان، ارباب رجوع، شرکت‌ها، سازمان‌ها و سایر ذی‌نفعان در سطح استان، می‌توانند مشکلات و نارضایتی‌های خود را از طریق این سامانه یا شماره تلفن ۱۲۸ ثبت و پیگیری کنند .پس از ثبت، یک کد رهگیری برای پیگیری وضعیت درخواست به تماس‌گیرنده ارائه می‌شود. شهروندان می‌توانند از طریق کد دریافت شده هنگام ثبت، از طریق سامانه یا تماس مجدد با شماره تلفن ۱۲۸، وضعیت رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایند. همچنین ثبت و پیگیری شکایت از طریق سامانه فواد و شماره تلفن ۱۲۸، کاملاً رایگان است.
گفتنی است هدف سامانه فواد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و درخواست‌ها ظرف مدت کمتر از یک روز کاری است اما در موارد خاص که نیاز به بررسی بیشتری باشد، مدت زمان بیشتری نیاز است و نتیجه نیز به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
برای ثبت شکایت در سامانه فواد به آدرس اینترنتی: https://foad۱۲۸.ir/ مراجعه نمایید.